Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function wp_enqueue_style was called incorrectly. Scripts and styles should not be registered or enqueued until the wp_enqueue_scripts, admin_enqueue_scripts, or login_enqueue_scripts hooks. This notice was triggered by the font handle. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3.0 افزوده شده است.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. بارگذاری ترجمه برای دامنه zn_framework زودتر از حد مجاز فراخوانی شد. این معمولاً نشان‌دهندهٔ اجرای کدی در افزونه یا پوسته است که خیلی زود اجرا شده است. ترجمه‌ها باید در عملیات init یا بعد از آن بارگذاری شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 6.7.0 افزوده شده است.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Deprecated: Optional parameter $options declared before required parameter $alpha is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 3343

Deprecated: key(): Calling key() on an object is deprecated in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 790

Deprecated: key(): Calling key() on an object is deprecated in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 814

Deprecated: Optional parameter $depth declared before required parameter $output is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/hg-theme-framework/inc/mega-menu/class-mega-menu.php on line 152

Deprecated: Optional parameter $post_id declared before required parameter $width is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/zion-builder/hg-framework/inc/image-resizer/class-image-resize.php on line 287

Deprecated: Optional parameter $attachment_id declared before required parameter $width is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/zion-builder/hg-framework/inc/image-resizer/class-image-resize.php on line 296
یک آژانس PR چه کارهایی برای برند انجام می‌دهد؟ - زیگما8

زیگما8

  • English
  • Italiano
  • Español
  • العربية
  • فارسی
  • Français
  • 简体中文
  • خانه
  • درباره
  • خدمات
  • کارها
  • ویدئوها
  • تیم
  • کارنگار
  • تماس
ما یک آژانس ارتباط خلاق 360 درجه‌ هستیم و می‌توانیم تمام فعالیت‌ها و وظایفی که برای یک آژانس PR تعریف می‌شود را به‌خوبی انجام دهیم.
Zigma8
دوشنبه, 08 آگوست 2022 / Published in عمومی

یک آژانس PR چه کارهایی برای برند انجام می‌دهد؟

آژانس‌های PR، برخلاف آژانس‌های تبلیغاتی، درباره‌ی برند مطالعه می‌کند تا موقعیت برند را در رسانه‌ها بسنجد و صرفاً به معرفی و آگاهی‌بخشی درباره‌ی برند می‌پردازند. به این نوع آگاهی‌رسانی، پوشش رسانه‌ای رایگان
(earned media) گفته می‌شود. محتواهایی که در وب‌سایت‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و… منتشر می‌شوند، از این نوع پوشش رسانه‌ای به‌شمار می‌آید. در مقابل این روشِ آگاهی‌رسانی، پوشش رسانه‌ای غیررایگان (paid media) یا همان تبلیغات (آگهی‌های بازرگانی) وجود دارد.

فرآیند PR در آژانس تبلیغاتی زیگما8

ما در آژانس تبلیغاتی 360 درجه‌ی زیگما8، از همان ابتدا فرآیند PR را برای مخاطبان خود، ساده‌سازی می‌کنیم. این کار با طراحی یک استراتژی آغاز می‌شود، به این معنا که پس از نظارت بر موقعیت برند و آگاه شدنِ دیدگاه عموم نسبت به برند، سپس برنامه‌ریزی ارتباطات برند در دستور کار قرار می‌گیرد.

اهداف یک آژانس PR

آژانس‌های تبلیغاتی و آژانس‌های روابط عمومی، هدف یکسانی دارند: مشتریان را افزایش می‌دهند و تا حد امکان برندها را موفق، صادق، مهم و پرشور نشان می‌دهند. اما مسیرهایی که برای رسیدن به این اهداف انتخاب می‌کنند، بسیار متفاوت است. به همین دلیل است که انتخاب بین یک آژانس تبلیغاتی و یک آژانس PR برای رسیدن به یک هدف یا کاری خاص، خیلی آسان نیست. حتی اگر از خدمات هر دو آژانس به صورت همزمان استفاده شود، ایجاد تعادل میان فعالیت‌های آن‌ها هم کاری دشوار است.

اکثر مردم نسبت به تبلیغاتی که هزینه آن را یک فرد یا برندی پرداخت کرده است، شک و تردید دارند و محتوای آن را به‌راحتی نمی‌پذیرند. درحالیکه، برنامه‌ها و تبلیغاتی که در نشریات و رسانه‎‌های معتبر منتشر می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارند و عموماً با دید مطلوب‌تر و مثبت‌تری دیده می‌شوند.

وظایف و فعالیت‌های آژانس PR

همان‌طور که در فهرست پایین خواهید دید، بسیاری از وظایفی که برای یک آژانس PR تعریف می‌شوند، با وظایف یک شرکت تبلیغاتی یکسان‌اند. اما تعداد کمی از آژانس‌ها مانند زیگما8 عمل می‌کنند. ما یک آژانس ارتباط خلاق 360 درجه‌ هستیم و می‌توانیم تمام فعالیت‌ها و وظایفی که برای یک آژانس PR تعریف می‌شود را به‌خوبی انجام دهیم. به این معنا که تمام این فعالیت‌ها را با در نظر گرفتن مأموریت و چشم‌انداز استراتژیک برند و همچنین با طراحی پیام‌هایی هم‌راستا با اهداف برند و یکپارچه انجام می‌دهیم.

هشت فعالیتی که از یک آژانس PR انتظار می‌رود:

1- نوشتن و توزیع بیانیه‌های مطبوعاتی (تولید محتوا به زبان‌های انگلیسی و فارسی)

2- نوشتن متن سخنرانی (تولید محتوای خلاق برای سخنرانی‌ها و ارائه‌ها)

3- طراحی و برگزاری رویداد (برگزاری ایونت) به منظور ساختن روابطی بهتر با عموم مردم و رسانه‌ها

4- انجام تحقیقات بازار درمورد برند: پیام برند و مواردی مانند آن

5- گسترش روابط تجاری از طریق شبکه‌سازی فردی، شرکت در رویدادها یا اسپانسر شدن برای آن‌ها

6- تولید محتوا و کپی‌رایتینگ برای انتشار در فضای دیجیتال (شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت)

7- مدیریت بحران، طراحی و اجرای استراتژی هدفمند برای حل مشکل

8- مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی

برندها به آژانس PR کارآمد نیازمندند

برندهایی که می‌خواهند از طریق رسانه‌ها از شهرت و اعتبارشان محافظت کنند یا آن را بهبود ببخشند، باید به فکر انتخاب یک آژانس PR برای برند خود باشند. یک آژانس حرفه‌ای فعال در این حوزه، می‌تواند وضعیت سازمان را ارزیابی کند، پیام‌های اثرگذار را کشف کند و این پیام‌ها را از راه‌های گوناگونی مانند برگزاری رویداد خلاقانه، تولید محتوای خلاق و تولید ویدیوی جذاب، به محتواهای رسانه‌ای تبدیل کند. هنگام انتشار خبرهای ناخوشایند، آژانس PR باید بهترین واکنش را نشان دهد و از بروز آسیب یا گسترش آن جلوگیری کند.

رابطه آژانس PR با مخاطبانش باید به‌گونه‌ای باشد که آنها بتوانند همیشه با آژانس در ارتباط باشند و پیام‌هایی را که می‌خواهند منتقل کنند، پیشنهادات خود نسبت به رسانه‌ی مدنظرشان را به آژانس PR انتقال دهند. برای مثال در ایران، مطالب کمی به صفحه‌ی اول یک روزنامه‌ی پرمخاطب مانند همشهری می‌رسند. اما با پیشرفت روزافزون فضای رسانه‌ای، یک آژانس حرفه‌ای PR می‌داند که پیام درست و مدنظرش را چه زمانی، کجا و چطور به مخاطب برساند.

تأثیر آژانس PR حرفه‌ای در موفقیت برند

به‌طور کلی می‌توان PR را به‌شکل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت دید؛ نوعی از سرمایه‌گذاری که میزان دیده شدن و آشنایی مخاطبین با یک برند را افزایش می‌دهد و بر اعتبار و شهرت آن اثری مثبت می‌گذارد. آژانس تبلیغاتی 360 درجه‌ی زیگما8، سابقه و تخصص لازم در حوزه‌ی PR دارد و می‌تواند تمام نیازهای برند در این زمینه را برطرف کند. برای دریافت مشاوره یا شروع همکاری -در مواردی مانند طراحی هویت سازمانی، تولید ویدئو سازمانی، برگزاری همایش و رویداد خلاقانه و… می‌توانید نمونه کارهای ما را ببینید یا به صفحه خدمات ما سر بزنید و با ما تماس بگیرید.

  • Tweet

What you can read next

مراحل طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه موفق
طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه
تأثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال
برندینگ و بازاریابی در اینستاگرام
ما، آژانس تبلیغاتی زیگما8، یک شرکت تبلیغاتی خلاق و تنها عضو ایرانی انجمن 4A’s هستیم
زیگما۸، تنها عضو ایرانی انجمن بهترین آژانس‌های تبلیغاتی

Search

دسته ها

  • Advertising
  • عمومی

جدیدترین مطالب

  • مراحل طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه موفق

    طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه

  • اگر به فکر بازاریابی و برندینگ در شبکه‌های اجتماعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این چهار نکته اساسی را به کار بگیرید.

    چهار گام مهم برای تولید محتوای مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

  • کتاب زیگما8، با عنوان «اندر آداب ارتباط خلاق» درباره‌ی بازاریابی، برندسازی و تبلیغات

  • 8 practical methods we at Zigma8 use when designing your brand Identity in Qatar

    8 نکته کاربردی برای طراحی هویت برند در فرایند برندسازی

  • هدایای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه

    هدایای تبلیغاتی؛ گزینه‌ای سخت یا آسان برای بازاریابی و برندینگ؟

تگها

ZIGMA8 | 360º Creative Communications
  • ویتنام
  • اوکراین
  • آلمان
  • کانادا
  • ایران
  • ویتنام
  • اوکراین
  • آلمان
  • کانادا
  • ایران
hello@v2.z84u.ir
Copyright © 2023 Zigma8. All rights reserved.

hello@v2.z84u.ir

Copyright © 2023 Zigma8. All rights reserved.

TOP
Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 5471