Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function wp_enqueue_style was called incorrectly. Scripts and styles should not be registered or enqueued until the wp_enqueue_scripts, admin_enqueue_scripts, or login_enqueue_scripts hooks. This notice was triggered by the font handle. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 3.3.0 افزوده شده است.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. بارگذاری ترجمه برای دامنه zn_framework زودتر از حد مجاز فراخوانی شد. این معمولاً نشان‌دهندهٔ اجرای کدی در افزونه یا پوسته است که خیلی زود اجرا شده است. ترجمه‌ها باید در عملیات init یا بعد از آن بارگذاری شوند. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 6.7.0 افزوده شده است.) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 6121

Deprecated: Optional parameter $options declared before required parameter $alpha is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 3343

Deprecated: key(): Calling key() on an object is deprecated in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 790

Deprecated: key(): Calling key() on an object is deprecated in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/theme-functions-override.php on line 814

Deprecated: Optional parameter $depth declared before required parameter $output is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/hg-theme-framework/inc/mega-menu/class-mega-menu.php on line 152

Deprecated: Optional parameter $post_id declared before required parameter $width is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/zion-builder/hg-framework/inc/image-resizer/class-image-resize.php on line 287

Deprecated: Optional parameter $attachment_id declared before required parameter $width is implicitly treated as a required parameter in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-content/themes/kallyas/framework/zion-builder/hg-framework/inc/image-resizer/class-image-resize.php on line 296
اهمیت نام‌گذاری برند در فرآیند برندینگ - زیگما8

زیگما8

  • English
  • Italiano
  • Español
  • العربية
  • فارسی
  • Français
  • 简体中文
  • خانه
  • درباره
  • خدمات
  • کارها
  • ویدئوها
  • تیم
  • کارنگار
  • تماس
نام‌گذاری برند، تنها یک مرحله از مراحل آغازین فرآیند برندسازی و برندینگ استاست
Zigma8
دوشنبه, 25 آوریل 2022 / Published in عمومی

اهمیت نام‌گذاری برند در فرآیند برندینگ

چگونه نام مناسبی برای برندمان انتخاب کنیم؟ این سوالی‌ست که تمام کارآفرینان، مدیران و صاحبان برند با آن روبرو می‌شوند. در این مطلب، قصد داریم روش نام‌گذاری برند در آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ درجه زیگما۸ را توضیح دهیم؛ روشی که بارها و بارها امتحان کردیم و از آن نتیجه گرفتیم. بنابراین اگر می‌خواهید با فرایندِ درستِ نام‌گذاری برند آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل آغازین فرآیند برندسازی (برندینگ)

به یاد داشته باشید که نام‌گذاری برند، تنها یک مرحله از مراحل آغازین فرآیند برندسازی است و پس از آن باید به طراحی شعار تبلیغاتی، گایدلاین و تولید برند بوک یا کتابچه برند فکر کنید؛ این مراحل، همگی کارهایی‌ست که یک آژانس برندینگ حرفه‌ای می‌تواند برای شما انجام دهد.

اهمیت نام‌گذاری درست برای برند در برندسازی

آلینا ویلر (Alina Wheeler) در کتاب خود با عنوان «طراحی هویت برند»، درباره‌ی نام‌گذاری برند چنین می‌گوید: «نام درست، پایدار و نافرسودنی‌ست، تلفظ ساده‌ای دارد و به‌یادها می‌ماند؛ ممکن است مخفف چیزی‌ باشد و به توسعه برند کمک می‌کند. آوای آن ریتم دارد و ظاهرش در نوشتار و لوگو تایپ، خوب به‌نظر می‌رسد. نامی که دقیق انتخاب شده باشد، سرمایه‌ایست دلگرم کننده برای برند و مانند یک نیروی سخت‌کوش ۲۴ ساعته، مفید است».

فرآیند نام‌گذاری برند در یک آژانس برندینگ خلاق

ما در آژانس برندسازی ۳۶۰ درجه زیگما۸، به‌خوبی می‌دانیم که انتخاب یک نام خوب برای برند در فرآیند برندسازی، می‌تواند موفقیت محصول یا خدمتی که به آن اشاره می‌کند را تضمین کند. به‌همین دلیل، در آژانس برندینگ زیگما8 می‌کوشیم تا نامی را خلق کنیم که نه‌تنها پایدار و نافرسودنی‌ باشد، بلکه به اهداف مدنظر برند نیز برسد. برای دستیابی به این مهم، بدون توجه به ایرانی یا بین‌المللی بودن برند، ۸ مرحله را با دقت و جدیت پیش می‌بریم تا به نام مناسبی برای برند شما برسیم.

هشت مرحله‌ی ضروری برای نام‌گذاری برند در فرایند برندسازی:

۱. نامی معنادار خلق می‌کنیم؛ نامی که به ماهیت برند اشاره داشته باشد و ویژگی اصلی برند را به مخاطب منتقل کند.
آژانس برندسازی زیگما۸، نام برند را به‌گونه‌ای خلق می‌کند که به بخشی از تصویر مطلوب از برند تبدیل شود و همچنین به‌سادگی بتواند در شعار تبلیغاتی برند جایگاه خود را پیدا کند.

۲. نامی متمایز طراحی می‌کنیم؛ نامی که بی‌همتا باشد، به یادها بماند، تلفظ، نوشتن و خواندن آن ساده باشد.
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، با انتخاب نام مناسب، برند مدنظر را از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

۳. نامی آینده‌گرا خلق می‌کنیم. از آینده‌محور بودن آن مطمئن می‌شویم تا برند را برای رشد، توسعه و موفقیت بیشتر آماده کنیم.
آژانس برندسازی ۳۶۰ درجه زیگما۸، نامی را طراحی می‌کند که با چشم‌اندازی رو به آینده، پایدار باشد.

۴. مصون بودن آن را تضمین می‌کنیم. نام برند باید امکان ثبت شدن را داشته باشد. 
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، برای اطمینان از اینکه نام خلق شده برای برند، پیشتر ثبت نشده باشد، ابتدا استعلام می‌گیرد و پس از آن نام طراحی شده را ثبت می‌کند تا این نام فقط مختص برند شما باشد و برند دیگری نتواند آن را ثبت کند. درواقع زیگما۸ با پیمودن این مسیرِ درست، از کارهای پرهزینه برای ثبت برند جلوگیری می‌کند.

۵. بر مثبت بودنِ معنای نام پافشاری می‌کنیم. معنای نام طراحی شده باید تا جای ممکن مثبت باشد و اگر در جایی معنای مثبتی نداشت، حداقل معنای منفی هم نداشته باشد.
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، از انتخاب نامی که معنا و مفهومی منفی در ذهن مخاطب شکل دهد، دوری می‌کند.

۶. به جنبه دیداریِ نام برند توجه ویژه داریم. نام برندی که ما خلق می‌کنیم، باید بتواند به‌خوبی در طرح گرافیکی لوگو و معماری برند استفاده ‌شود.
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، در طول فرآیند نام‌گذاری، از همان ابتدا به طراحی هویت بصری برند نیز توجه ویژه دارد.

۷. از موجود بودن آن نام در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی، اطمینان حاصل می‌کنیم. نام برند را طوری خلق می‌کنیم که به‌عنوان یک نام دامنه و نام کاربری در همه پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دسترس باشد.
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، تمام گزینه‌های مناسب برای آدرس سایت و نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند تا نام برند با فعالیت آنلاین مجموعه‌ی دیگری تشابه و تداخل نداشته باشد.

۸. نام برند را جهانی می‌کنیم؛ معنی نام طراحی شده را در زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر بررسی می‌کنیم.
آژانس برندینگ ۳۶۰ درجه زیگما۸، از مشکلاتی که بازدارنده‌ی ورود و رشد برند در بازارهای جدید می‌شود، دوری می‌کند.

حال که با فرآیند نام‌گذاری برند در آژانس برندسازی زیگما۸ آشنا شدید، برای اینکه با ما بیشتر آشنا شوید و از تخصص تیم ما در حوزه برندسازی (برندینگ) و دریافت خدماتی مانند طراحی نام برند، طراحی شعار برند، طراحی هویت بصری برند، طراحی برند بوک یا کتابچه برند، ساختن گایدلاین برند، شعار تبلیغاتی برند و… بهره‌مند شوید، نمونه کارهای ما را ببینید و با ما تماس بگیرید.

  • Tweet

What you can read next

زیگما8، برگزیده بهترین طراحی بسته‌بندی از Design Rush
ویژگی‌های محتوای دیجیتال متنی و محتوای تصویری
درباره‌ی اهمیت تولید محتوای دیجیتال چقدر می‌دانید؟
طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی 360 درجه در زیگما8
یک کمپین تبلیغاتی 360 درجه خلاق چه ویژگی‌هایی دارد؟

Search

دسته ها

  • Advertising
  • عمومی

جدیدترین مطالب

  • مراحل طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه موفق

    طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی 360 درجه

  • اگر به فکر بازاریابی و برندینگ در شبکه‌های اجتماعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این چهار نکته اساسی را به کار بگیرید.

    چهار گام مهم برای تولید محتوای مؤثر در شبکه‌های اجتماعی

  • کتاب زیگما8، با عنوان «اندر آداب ارتباط خلاق» درباره‌ی بازاریابی، برندسازی و تبلیغات

  • 8 practical methods we at Zigma8 use when designing your brand Identity in Qatar

    8 نکته کاربردی برای طراحی هویت برند در فرایند برندسازی

  • هدایای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه

    هدایای تبلیغاتی؛ گزینه‌ای سخت یا آسان برای بازاریابی و برندینگ؟

تگها

ZIGMA8 | 360º Creative Communications
  • ویتنام
  • اوکراین
  • آلمان
  • کانادا
  • ایران
  • ویتنام
  • اوکراین
  • آلمان
  • کانادا
  • ایران
hello@v2.z84u.ir
Copyright © 2023 Zigma8. All rights reserved.

hello@v2.z84u.ir

Copyright © 2023 Zigma8. All rights reserved.

TOP
Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/z84u/public_html/v2.z84u.ir/wp-includes/functions.php on line 5471